Projecten

Vanaf 2020 gaan wij van start met het project kolibrie. In Peru geloven ze dat er goed nieuws komt bij het zien van een kolibrie. De vogel staat voor herrijzenis, ze lijken in de koude nachten dood te gaan maar komen de volgende ochtend weer tot leven. Dit project is gericht op kansarme vrouwen die iedere dag een nieuwe strijd moeten aangaan. Aan het eind van ons project zullen ze ook weer tot leven komen en vol goede moed een nieuwe start maken.

Iquitos

Van 2014 tot en met 2016 zijn wij zeer actief geweest met twee projecten in Iquitos, Peru.

Het onderwijsproject leesonderwijs

Met het onderwijs project werd gestreefd naar het verbeteren van de manier van lesgeven in het leesonderwijs. Leerkrachten kregen hulp in de klas, leesmaterialen en werkbladen, en een cursus gebaseerd op het onderwijzen van technisch lezen.

Benieuwd naar de resultaten ? Lees dan hier snel verder.

Het sportproject zelfvertrouwen door thaiboksen

Met het sportproject werd gestreefd naar het ontwikkelen van zelfvertrouwen en het aanbieden van een veilige omgeving waarin een ieder zichzelf kon zijn. Wij hebben meer dan 100 leerlingen gehad die een positieve ervaring op hebben gedaan. Dankzij dit project zijn de levens van velen positief veranderd en zijn er verschillende thaiboksschooltjes ontstaan.

Lees hier meer over de ervaringen met dit project en de thaiboksschooltjes die zijn opgezet door onze leerlingen.

Wat jij kunt doen

Wordt maandlid

Maandleden doneren iedere maand een vast bedrag en krijgen van de stichting nieuwsbrieven over de voortgang van het project. Als maandlid help jij meer dan 75 vrouwen per jaar op weg naar onafhankelijkheid en een leven zonder geweld.